footer

Podnikatelský plán - Realitní kancelář

Uvažujete o podnikání v oboru obchodu s nemovitostmi? Pomůžeme vám s otevřením vaší vlastní realitní kanceláře! Než se pustíte do dalšího čtení, doporučujeme vám navštívit stránky podnikatelský záměr a podnikatelské záměry pro začínající podnikatele, kde se dozvíte základní informace a tipy, díky kterým pro vás bude následné zpracování podnikatelského plánu realitní kanceláře snazší.

Na co nesmíte zapomenout u podnikatelského plánu realitní kanceláře?

  • Představit zamýšlenou realitní kancelář, její koncepci a zaměření, nabízené služby, způsob prodeje apod.
  • Rozmyslet si lokalitu, v jaké chcete působit, případně jestli budete vystupovat pod některou z věhlasných franšízových značek.
  • Co nejlépe odlišit realitní kancelář na vysoce konkurenčním trhu. Na jaký typ realit se budete zaměřovat? Budete dělat něco jinak nebo lépe, než to dělá konkurence? Zaměříte se na konkrétní typ realit?
  • Stanovit si optimální výši provize za jednotlivé nabízené služby.
  • Uvést, jakým způsobem budete pracovat, a zda k tomu budete potřebovat nějaké zaměstnance. Spolu s tím pak vyjádřit odpovídající mzdové náklady a povinné odvody.
  • Jak budete hledat vhodné makléře pro spolupráci a jaký s nimi budete mít právní vztah?
  • Nezapomeňte na náklady na smluvní partnery, jako jsou právníci a odhadci majetku.
  • Budete chtít poskytnout také služby zprostředkování hypotečního financování? Jak se to promítne do ekonomiky podnikání?
  • Navrhnout vhodný marketingový plán a komunikační strategii včetně souvisejících nákladů. Budete využívat venkovní reklamu v podobě bannerů? Nebo plánujete spíše online propagaci? Kolik bude váš měsíční rozpočet?
  • Uvést a zdůvodnit prognózu budoucích tržeb. Jaký lze očekávat vývoj tržeb v prvních měsících?
  • Vhodným způsobem zpracovat kalkulaci přímých nákladů na prodej, koupi či pronájem 1 nemovitosti. To bude jistě ovlivněno také tím, v průměru jak dlouho bude jedna nemovitost v nabídce, než najde svého kupce.
  • Vyčíslit provozní a jiné nepřímé náklady pobočky (kanceláře), tedy např. nájemné, PHM či ostatní externí služby (telekomunikace, pojištění atd.).
  • Určit potřebné investice, například do vybudování či revitalizace pobočky, výroby reklamních poutačů, tvorby webu apod
  • Všechny propočty zohlednit v komplexním finančním plánu).
  • Sestavit zahajovací rozvahu a plánované účetní výkazy (rozvaha, výkaz zisku a ztráty). Šikovný ekonom vám pomůže i se zpracováním cashflow.
  • Sepsat si slabé stránky realitní kancelářea připravit si vysvětlení, jak budete se slabými stránkami bojovat. 

 

 

left arrow right arrow

 

Podnikatelský plán musí být z hlediska všech finančních propočtů bezchybný, jinak ho banka, investor nebo poskytovatel dotace neschválí. Jste si jistí, že do finančního plánu zvládnete zakomponovat všechny proměnné? Poskytovatel financí musí z podnikatelského plánu jasně vidět, že jste připraveni také na možné změny některých předpokladů a okolních vlivů, například změny u plánovaných provizí, povinných odvodů za zaměstnance, provozních nákladů kanceláře apod. Pamatujte, že v tomto oboru je velká konkurence a musíte být připraveni.

Postaráme se o všechny důležité náležitosti podnikatelského záměru a pomůžeme vám realizovat váš sen o otevření vlastní realitní kanceláře!

 CHCI ZPRACOVAT PODNIKATELSKÝ PLÁN OD PROFESIONÁLŮ

Chcete pomoci s rozpracovaným podnikatelským plánem nebo navrhnout nejvýhodnější způsob financování?

Kontaktujte nás a využijte možnost konzultace podnikatelského plánu.

CHCI KONZULTOVAT SVŮJ PODNIKATELSKÝ PLÁN