Elevator pitch (česky doslova prezentace ve výtahu) je hojně využívaný pojem, pod kterým se skrývá krátká souhrnná prezentace. Tato prezentace se může týkat představení produktu nebo služby, společnosti, start-upu či projektu. Elevator Pitch bývá přirovnáván ke krátké cestě výtahem výškové budovy, během které máte omezený čas sdělit své myšlenky či nápady jiné osobě. Hlavním účelem této řeči je zaujmout protistranu, která se bude chtít o nápadu dozvědět více. Při přípravě elevator pitch je důležité soustředit se na vyjadřovací schopnosti a utřídění myšlenek. Z hlediska obsahu elevator pitch jde především o to sdělit:
-
co je Váš produkt či služba a jaký problém řešíte;
-
v čem je jiný nebo lepší než ostatní (jaká je konkurenční výhoda), zda existuje pro produkt trh;
-
jak lze trh charakterizovat, popř. jak velký je trží potenciál;
-
jak plánujete produkt propagovat a dostat mezi zákazníky;
-
jaký tým lidí za projektem stojí a proč jsou to právě ti správní lidé;
-
co potřebujete a co investorovi nabízíte.